Skip to main content

PARADISE LOST

  • John Milton


    • Born: 9 December 1608
      Died: 8 November 1674
       
    •  John Milton was an English poet, polemicist, man of letters, and civil servant for the Commonwealth of England under its Council of State and later under Oliver Cromwell. He wrote at a time of religious flux and political upheaval, and is best known for his epic poem Paradise Lost, written in blank verse.
 
  •  
  • Write Critique on the Character of Eve.

    • Eve, the mother of mankind is portrayed by Milton as of a typical womanish nature. She is frail, beautiful, clever, yet easy to be seduced. She is the one that wants freedom from her husband only to be seduced by Satan without her will. She deserves all praise for her beauty and she is the beloved wife of Adam. They are quite happy in discharge of their duties. Milton, in delineating the character of Eve,has portrayed the weaknesses of women.


      2.Whose argument did you find more convincing? 




      I find that in first time eve was not accept what serpent says here I can also see that is someone was praising a lot that means that someone is something wrong “let us not then suspect our happy state left so imperfect by the Maker wise as not secure to single or combined frail is our happiness if this be so”
      In this argument direct  said to God
      If I was in place of eve I would like to reply that “If God is this much why he is God and why he created all this why he created us why he gave us life and happiness”

      3.How do you look at divine Perspective in the Genesis of The Holy book Bible and Human Perspective in John Milton's Paradise lost Book 9?





      •           The Holy Bible and Book IX from Paradise Lost. John Milton proposed in 'Argument' to 'justify the ways of God to men'. In fact, he moves on the justify '(Hu)Man's ways in this world'.In 'Genesis', the 'Fall' is narrated from God's perspective. Obviously, God is the center of Bible. The characters of Adam and Eve are flat, lifeless and mere puppet. They do not have any emotion or feeling or voice. The Satan-Serpent tempted Eve, Eve tempted Adam and the Fall happened. God emerged and punished all three. 
        •  In  Milton’s Paradise lost book 9  I find the same story told from Human Perspective.I find eve eat the apple is gain knowledge to know good and evil.To giving interntion is in favor of human rather than God.




       


Comments

Popular posts from this blog

Understanding Disciplines and School Subjects

B.Ed. First Year - Sem. 1 Course - 104 Understanding Disciplines and School Subjects  1.1 વિવિધ વિષયોની વિભાવના, વ્યાખ્યા અને પ્રકૃતિ ખ્યાલ અને વ્યાખ્યા: - વિષયો જ્ઞાન અથવા અભ્યાસના વિશિષ્ટ ક્ષેત્રો છે, દરેક તેના પોતાના સિદ્ધાંતો, સિદ્ધાંતો અને પદ્ધતિઓનો સમૂહ ધરાવે છે. તેઓને સામાન્ય રીતે વિજ્ઞાન, માનવતા, સામાજિક વિજ્ઞાન અને કળા જેવા વ્યાપક ક્ષેત્રોમાં વર્ગીકૃત કરવામાં આવે છે. - પ્રકૃતિ: વિષયની પ્રકૃતિ તેની અંતર્ગત લાક્ષણિકતાઓનો સંદર્ભ આપે છે, જેમાં તેનો અવકાશ, પૂછપરછની પદ્ધતિઓ અને તે જે પ્રકારનું જ્ઞાન મેળવવા માંગે છે. ઉદાહરણ તરીકે, વિજ્ઞાનની પ્રકૃતિમાં પ્રયોગમૂલક તપાસ અને પ્રયોગનો સમાવેશ થાય છે, જ્યારે સાહિત્યની પ્રકૃતિમાં ગ્રંથોનું વિવેચનાત્મક વિશ્લેષણ અને અર્થઘટન સામેલ છે. 1.2 વિવિધ વિષયોની ઉપયોગીતા - વિજ્ઞાન (ભૌતિકશાસ્ત્ર, રસાયણશાસ્ત્ર, જીવવિજ્ઞાન): આ વિષયો આપણને કુદરતી વિશ્વને સમજવામાં, નવી ટેકનોલોજી વિકસાવવામાં અને વ્યવહારિક સમસ્યાઓ ઉકેલવામાં મદદ કરે છે. તેઓ દવા, એન્જિનિયરિંગ, પર્યાવરણીય સંરક્ષણ અને વધુમાં પ્રગતિ માટે નિર્ણાયક છે. - ગણિત: તે વિજ્ઞાન માટે પાયાની ભાષા પ્રદાન કરે છે

Knowledge and Curriculum-1

  Epistemological Basis of Education-A જ્ઞાનમીમાંસાનો અર્થ :-  જ્ઞાન મીમાંસા માટે અંગ્રેજી શબ્દ 'epistemology' એ મૂળ ગ્રીક શબ્દ 'episteme' એટલે જાણવું પરથી આવ્યો છે.  માણસે શું જાણવું જોઈએ ?, તે ક્યાંથી મળે અને તે માટેની કઇ ક્રિયા કરવી પડે, વગેરે બાબતોનું દર્શન જ્ઞાનમીમાંસા છે. જ્ઞાન અને કૌશલ્ય  જ્ઞાન એટલે અનુભવોનું પાયાનું તથ્ય એમ કહી માહિતી સાથે ચિંતન ને સાંકળી.  Knowledge is no longer treated as information but performativity'  ' knowledge is the theoretical and practical understanding of the subject. Skills are proficiency'  ' knowledge refers to learning, concepts, principal and information regarding a particular subject by a person through books, media, encyclopaedia, academic institutions, and other sources.... Skill refers to the ability of using the information and applying it in a context.... Knowledge refers to theory and kill refers to successfully applying that theory in practice and getting expected results "  કૌશલ્ય  "A skill is

IITE B.ED SEMESTER 1 STUDY MATERIAL

HERE YOU CAN FIND STUDY MATERIAL FOR B.ED COURSE  IITE B.ED SYLLABUS SEMESTER 1 MATERIAL (GUJRATI MEDIUM)  CLICK HERE 👇 Syllabus Translated by...@Divyesh Vara.... LS 1 : PSYCHOLOGY OF LEARNERS Thanks to @Dr.RanjanBen Parmar for as Resource Person Thanks to Dr. D.R Pandya sir for as Resource Person ES 1:PERSPECTIVE IN EDUCATION Thanks to @DR.Dinesh R Patel for as Resource Person FOR MORE GUIDENCE YOU CAN SEE HERE VIDEOS RELATED TO DIFFRENT TOPICS.(PERSPECTIVE IN EDUCATION)      THANKS TO .@DR.ISHITA BADIYANI FOR AS RESOURSE PERSON CLICK HERE 👇 DR.ISHITA BADIYANI   CUS 1: CURRICULUM DEVLOPMENT PRINCIPLES LPC 1 : GUJRATI LANGUAGE Thanks to @Dr.Dinesh R Patel for as Resource Person PS1 : GENERAL PEDAGOGY FOR MATHS AND SCIENCE   Thanks to @Vishwam_Pandya for as Resource Person S1: MICRO TEACHING SIMULATION SEMESTER 1 MATERIAL (ENGLISH MEDUIM) CLICK HERE 👇 LS1: PSYCHOLOGY OF LEARNERS ES 1: PERSPECTIVE IN EDUCATION CUS 1 : CURRICULUM DEVELOPMENT PRINCIPLES